Płatne badania laboratoryjne
Koszyk

Najczęstsze pytania

  1. Gdzie mogę wykonać badania?

System pobrań dedykowany dla Pacjentów sklepu internetowego znajduje się wyłącznie w:

Punkt Pobrań w Gdańsku, ul. Smoluchowskiego 17, UCK - budynek Centrum Medycyny Nieinwazyjnej (CMN), parter:

Poniedziałek i środa w godzinach 7.00-18.00

wtorek, czwartek i piątek w godzinach 7.00-14.00

Sobota w godzinach 7.30-13.00

Po przybyciu na miejsce należy pobrać numerek z automatu biletowego wybierając opcję "S - Kupiłem badanie w sklepie internetowym"

  • Jeżeli w ramach wizyty planowane jest dodatkowo realizowanie badań innych niż uzyskane za pośrednictwem Sklepu Internetowego, należy BEZWZGLĘDNIE wybrać opcję "REJESTRACJA I POBRANIE MATERIAŁU" i po wywołaniu podejść do punktu rejestracji. W punkcie rejestracji należy poinformować o badaniach zamówionych przez sklep internetowy.

 

Na ten moment, pozostałe Punkty Pobrań UCK nie obsługują Pacjentów sklepu internetowego.

 

2. Czy po zakupie badania należy dodatkowo zarezerwować termin pobrania?

Nie, wybranie terminu pobrania w procesie zakupu jest równoznaczne z internetową rejestracją wizyty w wybranym Punkcie Pobrań. Jeśli opłaciłeś badania w naszym sklepie, zapraszamy do Punktu Pobrań w terminie wybranym podczas zakupu. Na miejscu, na automacie biletowym naciśnij przycisk: „S - Kupiłem badanie w sklepie internetowym”.

 

3. Nie pamiętam wybranego terminu pobrania, gdzie mogę go sprawdzić?

Po zakupie badań w naszym sklepie otrzymasz wiadomość e-mail zawierającą kod kreskowy zlecenia oraz informację o planowanym terminie badania.

 

4. Kupiłem badanie, co mam zrobić dalej?

Po zakupie badań, otrzymasz od nas wiadomość e-mail z kodem kreskowym i oddzielną z fakturą VAT będącą podstawą dokonanej transakcji. Jeśli w ciągu godziny wiadomość nie pojawi się w skrzynce odbiorczej upewnij się, czy sprawdziłeś właściwą skrzynkę pocztową, jeśli tak - sprawdź folder Spam swojej skrzynki pocztowej. W wybranym dniu badania zapraszamy do Punktu Pobrań wraz z dowodem tożsamości i przesłanym przez nas kodem. Na miejscu naciśnij w automacie biletowym przycisk „S - Kupiłem badanie w sklepie internetowym”. Automat wydrukuje Twój numer w kolejce oczekiwania. Po wywołaniu Twojego numeru zapraszamy na stanowisko pobrania materiału.

UWAGA: kupując badania  w sklepie internetowym skracasz swój czas oczekiwania o czas oczekiwania na rozmowę w rejestracji.

 

5. Gdzie mogę odebrać wyniki?

Wyniki można odebrać za pośrednictwem strony internetowej: https://wyniklab.uck.gda.pl/Lab/wynikPIN.aspx po wpisaniu numeru zlecenia i kodu PIN otrzymanych SMS-em oraz numeru PESEL podanego podczas procesu zakupowego. W przypadku braku nadania numeru PESEL (dotyczy tylko pacjentów zagranicznych) należy wpisać 11 razy znak 0. Strona wymaga wyłączenia ewentualnych dodatków blokujących oraz pozwolenia na wyskakiwanie nowych okienek. Szczegółowe informacje dotyczące odbierania wyników drogą internetową uzyskacie Państwo w punktach pobrań.

Możliwe jest również odebranie wyników osobiście lub przez osobę upoważnioną - po okazaniu aktualnego "Upoważnienia do odbioru wyników badań diagnostycznych/laboratoryjnych" i dokumentu tożsamości. Odbiór wyników na miejscu jest możliwy jedynie w godzinach pracy punktów pobrań.

 

6. Jakie badania mogę wykonać za pośrednictwem strony internetowej?

Badania dostępne w zakładkach „Pakiety badań” oraz „Badania”, obok których w prawym roku widnieje zielony przycisk "Koszyk". Badania stacjonarne (szary przycisk) można zakupić i wykonać jedynie bezpośrednio w Punktach Pobrań wymienionych na stronie badania.

 

7. Czy badania płatne wymienione w ofercie sklepu wymagają skierowania od lekarza?

Nie. W trosce o Państwa bezpieczeństwo sklep dopuszcza możliwość zakupu tylko tych badań, które mogą być bezpiecznie wykonane bez uprzedniego skierowania lekarza. Jednocześnie, na stornie internetowej sklepu widnieje oferta badań, których nie można zakupić drogą internetową z uwagi na specjalne wymagania przed pobraniem materiału (np. zmienione godziny pobrań, konieczność uzupełnienia wywiadu rodzinnego, konieczność uzupełnienia dodatkowych zgód na badanie, czy właśnie skierowanie od lekarza). Więcej szczegółów jest podanych na stronie badania. Jednocześnie Uniwersyteckie Centrum Kliniczne zaleca konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu zarówno przed wyborem badań laboratoryjnych, jak i po uzyskaniu wyników badania.

 

8. Gdzie znajduje się cennik badań?

Cena każdego badania/pakietu badań jest widoczna w prawym dolnym rogu. Dodatkowo, podczas procesu rejestracji otrzymacie Państwo informację o cenie rezerwowanego zlecenia.

 

9. Jakie są możliwe formy płatności?

Centralne Laboratorium Kliniczne UCK oferuje możliwość opłacenia zlecenia w ramach formy „Szybkie płatności internetowe” - kartą płatniczą lub przelewem z rachunku bankowego. Nie ma możliwości opłacenia zlecenia w punkcie pobrań.

 

10. Czy na wizytę muszę dostarczyć dokument? Jeśli tak, to jaki?

Tak. W trosce o Państwa bezpieczeństwo i jak najwyższą jakość świadczonych usług, każde pobranie materiału wymaga uprzedniego potwierdzenia tożsamości. W związku z tym, podczas wizyty zostanie Pani/Pan poproszony o okazanie dokumentu tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).

W przypadku osób małoletnich lub niezdolnych do świadomej zgody na działania medyczne wymagane jest również aktualne "Oświadczenie opiekuna prawnego/ustawowego/faktycznego sprawującego opiekę nad osobą niezdolną do wyrażenia świadomej zgody na działania medyczne/osoby niezdolnej do samodzielnej egzystencji".

 

11. Czy na badania muszę przyjść na czczo?

Link do informacji jak należy przygotować się do badania znajdziecie Państwo pod opisem każdego z badań. Większość badań laboratoryjnych wykonywana jest z materiału pobranego na czczo. Zaleca się, aby takie badania wykonywać w godzinach porannych (do godziny 10) poprzedzonych spoczynkiem nocnym. Czas od ostatniego posiłku do momentu pobrania materiału powinien idealnie wynosić 10-12 godzin. Poprawne przygotowanie się do badania krwi jest kluczowym aspektem decydującym o jakości wykonanego oznaczenia, w szczególności poziomu glukozy, profilu lipidowego (w tym poziomu cholesterolu), hormonów tarczycowych i innych.

 

12. Jaki jest czas oczekiwania na wyniki badań?

Czas oczekiwania jest uzależniony od rodzaju badania. Informacja o maksymalnym czasie realizacji zamówienia widoczna jest w prawym rogu, pod ceną badania.

 

13. Czy mogę wykupić badania dla bliskiej osoby?

Dbanie o zdrowie Państwa najbliższych jest również naszym priorytetem. Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebie, sklep przewiduje możliwość wykupienia badań dla innej osoby. Istotna informacja – w procesie rejestracji należy podać dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL) osoby, której będę wykonywane badania. Dane do faktury na osobę prywatną lub firmę są niezależne od danych osoby, której będą wykonywane badania i będą proszeni Państwo o ich uzupełnienie przy wyborze metody płatności.

 

14. Czy w laboratorium można skonsultować wynik?

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne zaleca konsultację uzyskanych wyników badań z lekarzem pierwszego kontaktu bądź lekarzem specjalistą pod opieką, którego Państwo pozostajecie.

 

15. Czy podczas jednej wizyty w Punkcie Pobrań, oprócz zamówienia złożonego w Sklepie Internetowym mogę zrealizować badania zlecone przez lekarza UCK lub dokupić dodatkowe?

Istnieje możliwość pobrania materiału na badania wykupione w Sklepie Internetowym oraz zlecone przez lekarzy UCK, a także dokupienia dodatkowych badań podczas jednej wizyty w Punkcie Pobrań. W takim przypadku, należy jednak BEZWZGLĘDNIE wybrać w automacie biletowym opcję odpowiednio: "A - rejestracja i pobranie materiału", "G - rejestracja pacjentów uprzywilejowanych" lub "N - poziom leku" i po wywołaniu podejść do punktu rejestracji.

 

16. Czym są „Pakiety badań”?

To zbiór badań laboratoryjnych skomponowanych przez specjalistów Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Pakiety odpowiadają na najczęstsze problemy zdrowotne występujące w naszym społeczeństwie. Aby dobrać najbardziej optymalny pakiet dla siebie, zalecamy zapoznać się z opisem badań w ramach danych pakietów. Znajdziecie tam Państwo informacje o zakresie badań, które będą wykonywane w ramach pakietu oraz o jego cenie. Ceny pakietów badań laboratoryjnych są niższe w stosunku do sumy cen poszczególnych badań, które zawierają. Proponowane badania kierowane są zarówno do osób cierpiących z powodu konkretnych dolegliwości, jak i osób, które chciałyby wykonać podstawową rutynową diagnostykę laboratoryjną.

 

17. Brak w skrzynce mailowej potwierdzenia zakupu, przed i po opłaceniu zamówienia

Potwierdzenie każdego zamówienia przesyłane jest przez Laboratorium UCK na wskazany przez Ciebie adres  skrzynki pocztowej. Potencjalne przyczyny, z powodu których nie widzisz naszych wiadomości w swojej skrzynce pocztowej:

- podałeś niewłaściwy adres skrzynki pocztowej (skontaktuj się z nami celem wprowadzenia właściwego adresu);

- wiadomość została przekierowana do folderu SPAM Twojej skrzynki pocztowej;

- konfiguracja Twojej skrzynki pocztowej uniemożliwiła dostarczenie wiadomości pocztowej. Więcej szczegółów znajdziesz w Centrum pomocy Twojego dostawcy poczty.